 
    L origen de la vida humana, les manipulacions i el «control de qualitat» de l embrió (eugenèsia), l avortament, la relació entre ètica i moral i entre ètica i dret, els clonatges terapèutics o reproductors, la reproducció assistida, la intervenció terapèutica i l autonomia del malalt, la gestió de la salut i la malaltia, l eutanàsia, les cures pal·liatives, les voluntats anticipades…, són algunes de les controvèrsies contemporànies que l ètica de la vida suscita enmig del fulgurant procés tècnic al qual assistim. ¿Quan es pot parlar de vida humana? ¿Té la persona dret a decidir sobre el moment de la mort? El debat ètic es produeix a partir d uns amplíssims principis generals, però es concreta en un gran desplegament de principis secundaris que, a més a més, es diversifiquen i s apliquen a través de modificacions tècniques que van matisant la importància i el significat ètic de les accions. L associació Cristianisme al Segle XXI va dedicar un dels seus congressos el cinquè, celebrat a Barcelona l 1 i el 2 de desembre del 2007 a les qüestions esmentades. Aquest llibre recull les ponències de Begoña Román, Joan Carrera i Carrera, Gaspar Mora, Núria Terribas i Sala, Marc Antoni Broggi i Federico Mayor Zaragoza, i es clou amb uns suggeriments en previsió de possible incapacitat.
"Sinopsis" puede pertenecer a otra edición de este libro.
Ramon M. Nogués (Barcelona, 1937) és catedràtic de la Unitat d Antropologia Biològica a la Facultat de Ciències i a la de Ciències de l Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha fet estudis de Pedagogia, Filosofia i Teologia a Navarra i Salamanca, i és doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona. Treballa en genètica de poblacions, especialment en poblacions humanes aïllades. Ha estudiat temes de neurobiologia evolutiva i ha col·laborat en temes interdisciplinars de neuropsiquiatria amb la Fundació Vidal i Barraquer. En aquest context ha analitzat qüestions relatives a la neurobiologia de la religiositat. Ha intervingut en estudis de bioètica i en comissions oficials sobre aquesta disciplina. Ha publicat llibres i articles sobre aquestes especialitats i ha realitzat seminaris en diversos països. És escolapi des del 1955 i prevere des del 1961. En nombroses conferències i articles ha reflexionat sobre la urgència que el catolicisme abandoni els esquemes propis de la cristiandat i s adreci a la societat amb un esperit de franquesa i de consciència de fragilitat compartida. És autor de "Déus, creences i neurones. Un acostament científic a la religió".
"Sobre este título" puede pertenecer a otra edición de este libro.
Librería: AG Library, Malaga, MA, España
Condición: New. Idioma/Language: Catalán. L'origen de la vida humana, les manipulacions i el «control de qualitat» de l'embrió (eugenèsia), l'avortament, la relació entre ètica i moral i entre ètica i dret, els clonatges terapèutics o reproductors, la reproducció assistida, la intervenció terapèutica i l'autonomia del malalt, la gestió de la salut i la malaltia, l'eutanàsia, les cures pal liatives, les voluntats anticipades. , són algunes de les controvèrsies contemporànies que l'ètica de la vida suscita enmig del fulgurant procés tècnic al qual assistim. ¿Quan es pot parlar de vida humana? ¿Té la persona dret a decidir sobre el moment de la mort? El debat ètic es produeix a partir d'uns amplíssims principis generals, però es concreta en un gran desplegament de principis secundaris que, a més a més, es diversifiquen i s'apliquen a través de modificacions tècniques que van matisant la importància i el significat ètic de les accions. L'associació Cristianisme al Segle XXI va dedicar un dels seus congressos el cinquè, celebrat a Barcelona l'1 i el 2 de desembre del 2007 a les qüestions esmentades. Aquest llibre recull les ponències de Begoña Román, Joan Carrera i Carrera, Gaspar Mora, Núria Terribas i Sala, Marc Antoni Broggi i Federico Mayor Zaragoza, i es clou amb uns suggeriments en previsió de possible incapacitat. *** Nota: Los envíos a España peninsular, Baleares y Canarias se realizan a través de mensajería urgente. No aceptamos pedidos con destino a Ceuta y Melilla. Nº de ref. del artículo: 1398011
Cantidad disponible: 1 disponibles
Librería: KALAMO BOOKS, Burriana, CS, España
Encuadernación de tapa blanda. Condición: Nuevo. Nº de ref. del artículo: PUN9788492416035
Cantidad disponible: 1 disponibles
Librería: Siglo Actual Libros, Soria, SO, España
Rústica. Condición: Nuevo. Estado de la sobrecubierta: Nuevo. PX. Nº de ref. del artículo: SAL8492416035
Cantidad disponible: 3 disponibles